IMORGON ÄR DET MIN DAG..

..och med det menar jag inte att jag fyller år eller något sådant. Utan jag ska bara känna lugnet, inte ställa någon väckarklocka, ligga i sängen halva dagen och bara läsa någon bra bok. Det förtjänar jag!

Blir så less på dagens ideal, vart man än kollar/läser så handlar allt om utseende. Kan man inte bara bli accepterad hur man ser ut och hur man är?

Alla gången man fått höra från äldre närstående: när jag var i din ålder så var jag smal/vältränad, det är viktigt att man tränar och rör på sig(ja, jag brukar träna.. men om ni viste vad ett träningskort kostar i dagsläget...). Jaha? och hur ska man tolka det, kan dem inte bara förstå och acceptera att man ser ut på olika sätt. Man börjar tänka i banor som får en att må dåligt.. Det enda man tänker på när man ser den/dem personen/personerna är att den/dem tycker inte att jag duger som jag är, jag är tjock, jag måste träna för att duga.
Det roliga är att den/dem vet egentligen inget om vad jag gått/går igenom. Den/dem bara slänger ut sig massa kommentarer som kan göra mig ledsen, utan att ens tänka efter. Tänk innan du/ni klämmer ur dig något, det kan faktiskt såra.

Ja, ibland så har jag dålig hy? vem bryr sig?
Ja, jag har bristningar.. vem har inte det? (nej kanske inte du/ni hade det när du/ni var 20? men du/ni är inte jag)


Ja, jag ser ut såhär, jag föddes inte med massa permanent smink. Ingen är perfekt.







Alla måste få skriva av sig ibland. Ha en bra kväll.


Kommentarer
Postat av: Lotta

du är världens vackraste kusin min

2010-08-13 @ 01:08:30
Postat av: annkristin

du är jättefin...tro inte annat....

2010-08-14 @ 18:10:00
Postat av: Matilda

Madeleine, du är så fin sååå fin! Och jag saknar dig så! Blir tårögd när jag sitter och läser på din blogg. Tycker om dig! KRAM!

2010-08-14 @ 22:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0