Livet, kärlek och fixering

Tänk vad många människor som lever själva, inte har några vänner eller någon som älskar dem. Jag tycker det är sjukt, alla är lika mycket värda. Tänk vad mycket mer kärlek det skulle finnas på jorden om alla slutar vara så utseende fixerad. Så alla kan sluta tro att man själv kan bestämma hur man ska se ut, för genetiskt sätt så går det inte.

Ingen är perfekt, så är det bara.
Tänk på det innan ni dömmer någon.

Vist vissa saker kan man göra för att förbättra sitt utseende, MEN man ska vara den man är och kom ihåg att just du är BRA för den du är och utseendet är inte allt, utsidan ger insidan en chans, insidan ger utsidan sin glans. Låt ingen trycka ner dig, säg ifrån och visa att du inte accepterar det och då måste dem respektera det. Ingen ska behöva bli nertryckt...

Killar kan vara jävliga ibland men även vi tjejer, men kan ge ett exempel: Igår när jag sms:ade med en killkompis så började han antyda till att han ville prata sex med mig och då sa jag åt honom att jag inte ville det och då får han acceptera det, men istället för att göra det så vill han inte prata mer med mig. Jag är som ett frågetecken, men jag klarar mig utan en sådan kompis. Eller det är ingen kompis om man håller på sådär. Blir bara äcklad.

Kom ihåg att säga ifrån om något känns fel

Umgås med människor som får dig att må bra, ta avstånd från dem andra.

/ Madeleine




Kommentarer
Postat av: Cozumel

sv: tack så mycket!

det är såna kommentarer som får mig att kunna skriva om det!

Jag skriver ju inte ut mitt namn, och det är bara fåtal som vet vem jag är, eftersom jag bara har ett påhittat namn överallt.

Så det är ett plus när man kan skriva av sig om vad som helst :)

2009-11-02 @ 20:02:59
URL: http://cozumel.blogg.se/
Postat av: antonia

vad gärna med i min tävling.

läs med på bloggen!

tack på förhand :D

KRAM!

2009-11-02 @ 20:32:10
URL: http://antoniajonssson.blogg.se/
Postat av: isaa

agree!!:)

2009-11-02 @ 20:42:48
URL: http://iiiisa.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sant!

2009-11-02 @ 20:58:54
URL: http://lottaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0